e-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır ?
e-Fatura Başvurusunda Yapılması Gerekenler
1-) e-Fatura uygulamasına internet aracılığı ile başvuru yapacak mükellefler gerçek kişi ise öncelikle elektronik imza diğer adıyla Nitelikli Elektronik Sertifika (Nes), tüzel kişi ise mali mühür sertifikasını almaları gerekmektedir.
Elektronik İmza (Nitelikli Elektronik Sertifika) alımı için aşağıdaki yöntem izlenmektedir:
- www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes/ adresindeki süreçler takip edilerek başvuru gerçekleştirilmelidir.
- Elektronik İmza (Nitelikli Elektronik Sertifika) alımı için gerekli ücret bilgilerine ; linkinden ulaşabilirsiniz.
- Elektronik İmza (Nitelikli Elektronik Sertifika) geldikten sonra izlenecek yollar için ; linkini ziyaret edebilirsiniz.
Mali Mühür Sertifikası alımı için aşağıdaki yöntem izlenmektedir:
- mm.kamusm.gov.tr adresinden SÜREÇLER bölümüne giriş yapılır. Buradaki süreçler takip edilerek başvuru gerçekleştirilmelidir.
- Mali Mühür Sertifikası ücretlerine mm.kamusm.gov.tr/fiyatlandirma linkinden ulaşabilirsiniz.
- Mali Mühür Sertifikası geldikten sonra, izlenecek yollar için mm.kamusm.gov.tr/surecler/aldim_ne_yapmaliyim/ linkine başvurabilirsiniz.
2-) Elektronik İmza veya Mali Mühürü alan mükelleflerimiz e-Fatura başvurusu için;
www.efatura.gov.tr/efaturabasvuru adresinden “Elektronik Başvuru Yapmak İçin Tıklayınız” bölümüne giriş yapılır ve ilgili alanlar doldurularak kayıt işlemi tamamlanır.
e-Fatura uygulamasına Elektronik Başvuru ile ilgili rehber ve kılavuza www.efatura.gov.tr/dosyalar/efaturabasvuru/ linkinden ulaşabilirsiniz.
Mali mühür, e-Faturanın veri bütünlüğünün sağlanması ile kaynağının inkar edilmezliğini garanti altına alır.
Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı TÜBİTAK tarafından, tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmelere elektronik sertifika sağlama hizmeti vermek üzere Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezi kurulmuş ve işletilmektedir.
Etiketler: e-Fatura Başvurusu Nasıl Yapılır ?, Mali Mühür Başvurusu, Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusu